featured
featured
PhoneDog Media Exclusive
Download iM5, now available in the App Store and Google Play. iM5 is a PhoneDog Media backed Social Platform to inspire real-life action through the crowdsourcing of ideas. See the video

Kyocera Echo Sprint

Right on schedule, the Kyocera Echo on Sprint has begun getting its update to Android 2.3 Gingerbread. Alongside the usual Gingerbread goodness, this update includes Swype 3.0, some security patches, and a new feature called Eco Mode. The Eco Mode app will allow users to better manage the Echo's battery power by allowing the device to automatically changing settings like Display Brightness and Auto-Sync. Contrary to other reports, Kyocera has confirmed that this update doesn't include support for NFC or Wi-Fi calling. Sprint says that the update will be rolling out in waves. If you don't feel like waiting, you should be able to pull the update down manually by heading into Settings, then System Update, and then Update Android.

There you have it, Echo owners. Not the most thrilling update in terms of new features, but hey, all of the new Gingerbread goodness that the new software brings should keep you busy for a while. When you get everything up and running on your handset, be sure to come back and let us know how it's working for you! After all, part of the fun of getting good news is being able to share it with others, right?

UPDATE: Heads up, Echo owners: as JiggaC35 points out below, reports of this update transforming perfectly normal handsets into non-functioning bricks have been pouring in. Sprint has said that it's aware of the problem but hasn't yet issued a statement on the matter. In the mean time, it may be wise to avoid installing the update. I know, I know, the allure of Android 2.3 is tough to ignore, but which would you rather have: a working Froyo phone or a Gingerbread brick?

Via PhoneScoop, Sprint, Engadget, Android Central forums


Don't forget to VOTE! Each week, PhoneDog Fans vote for their #1 smartphone in the Official Smartphone Rankings. Vote now and contribute to the industry's most relevant weekly ranking charts


Products mentioned in this Article



eBay prices for the Kyocera Echo


Related posts



Comments & discussions  

102 Reactions to this post

"Has your Android device been updated to Gingerbread yet?"


Please limit your reaction to 140 characters or use comments for a longer reply :)
Add
Thanks for your participation! :)

YA Tha Mayne Hell nah i got a fkkn ascend. Only juss got a 2.2 update :/
Saad Khan Yeah i updated my device(Xperia X10)to Gingerbread and rooted it on 30th of july!!!
Krizthian Omar Maldonado Yeahh..I have it ..but rooted..on the HTC Inspire..
Janez Voncina No... it has already been on 2.3 (Nexus S) :D
Oscar Niebla Fuentes 2.3.5 on my OG Droid
Patrick Matteson Picked up a certified pre owned Droid X came with gingerbread already installed works perfectly no resets etc..
Erman Guido my Sony Ericsson Xperia Play came with Gingerbread
Jaideep Singh Dadial Yup! Custom rom with bravia engine n speed tweaks B)
Gabriel Freeman Yep. Did it myself. Flashed CM7 on my Mytouch 4G. :-)
David J Anderson Yes. My EVO was updated and I am still waiting for the fix for the things that the update broke.
Pamela Segelhorst No. I root. But really tired of android.
Steven Ray Saul No- Droid incredible
Mark Santos yes on nexus one (duh) & g2x :)
Jon Jerico Calanio OMG, ditch default and root your phones! :D
Micheal Wray Kennedy Droid Pro- yes!
Tim Miyashiro Lol @ all the people who don't root. I've had Gingerbread the day I got my phone.
Karl D. Green NOPE, I GOT THE EPIC 4G & IM AFRAID THE FROYO THING IS GOING TO BE A GINGERBREAD THING!
David Cotton nope epic 4g
Jon Jerico Calanio For all those still hoping to get official OTA updates from different manufacturers, just give up. Root your phones and install custom ROMs; chances are, there will be optimized Gingerbread builds for your specific devices.
Trinity Kolarova Hoodrich nope huawei ideos 2.2 still.
Equaknox Knox wow i got am EVO..i think mine has been done for about a month n half....
Joseph M. Gayoso No, and why do I get the feeling most of these are no.
Stephen Wong Had to do it manually, but yes (g2x.) Immediately afterwards, flashed a custom rom.
Fallon Rivera nope. i have the droid x
J.B. Golden Another Thunderbolt. HTC/VZW flagship phone Fail!
Josue Galan My device yes, but is sad how some phone like the galaxy s 1(US) - and htc thunderbolt haven't get it while the the Kyocera Echo is getting it today, they need to get this together
Anthony Wagner Nope not on the epic 4g
Marko Roy Ofc g2x
Ismael Sergio Molina Motorola Bravo, still on 2.2 sadly. I could root it, but nah.
Reynaldo Capetillo NOOO!! Its been almost six months and still nothing! Shoulda had it when it came out! Fragmentation is at its best. HTC THUNDERBOLT! Cant believe that gingerbread has been out for almost 8 months. Verizon and HTC get a big fat F!
Stephanie Wall I guess I should have put what type of phone I have lol. HTC inspire 4g running 2.3.3 with HTC sense 3.0 :-) (rooted)
Byktor Urvaes yeah, in the phone that everybody love to hate, htc evo 4g, now I don't see many changes..
Derrick Heglar mine came with it (:
Julian Lombana Nop ..samsung vibrant
Travis Brown Since i have what was supposed to be a flagship device, the thunderbolt....no. wtf?
Eric Casanova Hd2 Cm7 2.3.4
Nichole Maldonado OG Droid- Nope :(
John W Bloodworth III I do not think Samsung/sprint will do an update for my phone (Replenish) so sad. and i do not think i want to root the thing but like a bunch of ppl hate sprint id. I wish if there was an update that i would have the choice of stock gingerbread.
Vincent Largent Thunderbolt. Nope:(
Fadi Kabakibi yes htc incredible s
Carnell Williams No droid 2
Gordon Christie I have android 2.3.3 on galaxys2 waiting for 2.3.4 update on 21st August
Cat Dunnebier Parah HTC Evo 4G ... and now Sense is slooow.
Oscar Zavala No am waiting for it to get it on the droid x2!!
Justin Greene Yes I have Gingerbread for my Droid x
Luciano Ace Escobedo HTC EVO but its a love hate thing still no root for it ahhhhhhhhhhh fuuuuuukin shiiit baaaallls
Eko Budi Prasetio stuck in froyo
Eko Budi Prasetio stuck in froyo
Kevin Pizana Yep on my droidX
Timothy Adams Not yet... Thunderbolt... Come HTC and Verizon
Bill Gillespie I've had ginger bread..htc sensation, old ass Q4 2009 hd 2 had it also
Justin Rodriguez Nope on the samsung prevail!
Jeff Lee Thunderbolt...no gingerbread
Brandon Ricker Yep 2.3.3
Donald Cerda Nope, Fascinate on Froyo
Brock Adam G2X yessir Wewt!
Patrick Rhodes Yes. Captivate running CM7
Tafheem Nayeem yes my G1 is on gingerread, not officially though
David McNeill Yup, my Galaxy S and Desire HD have had it for nearly 3 months now in the UK. And my Galalxy SII came with it. Everyone seems to be dying for these upgrades but the reality is that its a very minor change and has very little aethestic differences. Not only that but both my SGS and DHD have reduced battery life after it and wifi is weaker. Strangely the DHD's quadrant score feel from 1850 to 1350.
Tarek Halaby Nope-epic4g phone dog SAID it should be updated as of last week
Dee Motto Love No not on my my touch 4g Damn
Rani Hinnawi YEAH!!!
Raymond A Facey Jr. IDK ..Evo Shift does anybody know if it has or not
Josh Alampi Lg optimus one shouldnve able to upgrade to 2.3 bit I don't know how to:-(
Nada Solo Mio Yep since june.... HTC Evo 4G :)
Devlin Robear Yes, Droid X (original)
Mark Hedrick Thunderbolt. Nope
Tony Abiama HTC EVO 4G ftw
Stephaughn Alston Nope, not for the Inspire 4G, I'm hearing sometime in August, I hope that's true!
Ross E. No still waiting... lg opt tmo
Matt Blume CM7 on Ascend
Silver Diaz Nope. Motorola triumph. Then again it is a new phone but hope to get gingerbread soon.
Dalton Aeschlimann I updated it myself. Cyanogenmod 7 ftw! =D
Stefan Franz No, htc wildfire
Greg Phifer Yep! Atrix and its a beast now
Tyrone Rupert Tmobile g2 nope. And its sad
Andrew Reasor Nope not yet. I wonder when though. Samsung fascinate
James Vincent Nope... though I might flash a gingerbread based rom
David Hilgendorf Yuppers.... Droid x
Justin Hopman Nope. Verizon galaxy tab
Luis Leon Nope not yet. I can't wait any longer to have a taste of that Gingerbread. T Mobile G2.
Crytos Crytostasis Yes just got my update last night. HTC Desire Z, they took ages to release it though, I'm thinking if getting a Nexus devise next time as those update very fast.
Leeann Causby Nope. I have the DROID X2
Justin Hall Yes. HTC Droid Incredible 2.
James Kendrick No Gingerbread on the Transform...and probably never will be! Can't wait to upgrade and get a decent phone!
Ryan Lucke Evo 3D
Tracie Weight STILL WAITING... Samsung Vibrant (US)
Tony Y. M. Avila Droid 2 Global...only response I get is "gingerbread is coming soon" smh
James Patrick Boyle Not on my HTC desire
Ricardo Tucker MyTouch 4g. Not yet :-(
Lexington Steele no, and i have the epic
Reese Woodson I have the HTC Inspire, and haven't got a gingerbread update yet {o_O}
Junior Roman No Because The Thunderbolt Gets No Love ........ Jr.
Garrett Vincent nope... epic 4g
Aaron Jaeger Yes. CM7 on MT3GS.
Tito David Rosa Nope not yet thunderbolt...when is it coming....




Most popular Videos
Most popular Videos
Most popular Videos

Most popular Reactions
Most popular Reactions
Most popular Reactions

This weeks "People's Choice Rankings" best smartphones
People's Choice Rankings


See all hot devices